The CMTNB is now accepting nominations for positions on its Board of Directors (the “Board”). The Board is composed of five elected members – President, Past President, Vice-President, Treasurer, and Secretary – and two lay persons appointed by the Minister of Health.

CMTNB is currently accepting nominations for the following elected positions, which will be filled by election during the Annual General Meeting (“AGM”) on March 25, 2017.

Eligibility for Nomination

A person eligible for nomination to the CMTNB Board must fit the following criteria:

The Board has set these restrictions to avoid possible conflicts of interest. The CMTNB Board is responsible to act in the public’s best interest, while the professional massage therapy associations are there to promote the therapists’ interests: one cannot reasonably expect to do both effectively. Therapists recently employed by a massage therapy school are excluded from nomination because a CMTNB Board member must remain unbiased in regards to the admission and appeals processes. Personally knowing potential applicants through their involvement at the schools makes this a conflict of interest.

Nomination Process

Each nominee must submit a letter of nomination signed by two members in good standing. This letter must be addressed to the CMTNB Board and must describe qualities of the nominee that, in the opinion of the two nominating members, make them suited to a position on the CMTNB Board.

Each nominee must also submit a one page letter outlining their personal and work experience, describing qualities that would make them an effective CMTNB Board member. Some examples of such qualities would be (but are not limited to): previous experience serving on a board or committee, exceptional leadership qualities, specific educational assets, and good organizational and communication skills. The letter should also state why they wish to be involved to serve the CMTNB.

All nominations must specify which position(s) the nominee is running for.

All letters of nomination must be received in the CMTNB office by February 23, 2017. They will be posted on the CMTNB website, in the Members Only Section, for review by the membership in preparation for voting at the AGM.

We thank you for your participation in this process and we look forward to seeing you at the AGM.

Kind regards,

Board of Directors

The College of Massage Therapists of NB

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Le CMTNB accepte présentement des candidatures au sein du Conseil d’administration (le «Conseil»). Le Conseil se compose de cinq membres élu – Président,  Président Sortant,  Vice-Président,  Trésorier,  Secrétaire – ainsi que deux (2) représentants du public nommés par le Ministre de la Santé.

Le CMTNB accepte actuellement les candidatures pour les postes électifs suivant, qui sera comblé par l’élection au cours de l’assemblée générale annuelle («AGA») le 25 Mars 2017.

L’admissibilité à la mise en candidature

Une personne admissible pour la nomination au Conseil du CMTNB doit mettre en place les critères suivants :

Le Conseil a établi ces conditions afin d’éviter les conflits d’intérêts. Le Conseil du CMTNB est responsable à veiller au bien-être du public tandis que les associations professionnelles de massothérapeutes ont le mandat de promouvoir les intérêts des massothérapeutes: on ne peut s’attendre à accomplir simultanément ces deux mandats efficacement. Les massothérapeutes embauchés par une école de massothérapie sont exclus à la candidature car un membre du Conseil du CMTNB doit demeurer impartial à l’égard de l’admission et du processus d’appel. En connaissant intimement les candidats potentiels par l’entremise de son emploi dans une école constitue un conflit d’intérêt.

Processus de candidature

Chaque candidat doit soumettre une lettre de nomination signée par deux membres en règle. Cette lettre doit être adressée au Conseil du CMTNB et doit décrire les qualités du candidat qui, de l’avis des deux membres des mises en candidature, les rends aptes à une position sur le CMTNB Conseil.

Chaque candidat doit également soumettre une lettre d’une page décrivant leurs expériences personnels et de travail, décrivant les qualités qui le rends un membre efficace du Conseil d’administration du CMTNB. Quelques exemples de telles qualités serait (mais ne sont pas limités à) : expérience antérieure en siégeant à un conseil ou comité, des qualités de leadership exceptionnelles, des atouts d’éducation spécifiques, et de bonnes compétences d’organisation et de communication. La lettre doit également indiquer pourquoi ils souhaitent être impliqués pour servir le CMTNB.

Toutes les mises en candidature doivent indiquer pour quel(s) poste(s) le candidat se présente.

Toutes les lettres de mise en candidature doivent être reçues au bureau du CMTNB par le 23 Février, 2017. Ils seront affichés sur le site web du CMTNB, dans la section réservée aux membres, pour examen par les membres en préparation pour le vote à l’AGA.

Nous vous remercions de votre participation à ce processus et nous avons hâte de vous voir à l’AGA.

Cordialement,

Conseil d’Administration

Le Collège des Massothérapeutes du NB